fredag 20 april 2012

Utpumpad


Nu är jag så trött att jag kan somna på fläcken. Efter att ha varit ledig i två dagar och nu jobbat i två dagar är jag helt utpumpad. Igår så jobbade jag och Denise + att våra två praktikanter gick om varandra på dagen, så vi fick hyfsat mycket gjort. Jag hängde med Pierre till Tranemo där han skulle träna med Flight för Ted Nätterqvist, Flight gick som en pärla även om han fick lite mjölksyra på slutet, men f*n vad den hästen kan hoppa. Efter de så var de tillbaks och fortsätta jobba, han inte få i mig någon riktig lunch heller och sen hade vi dressyr träning med Aquador där min energi helt totalt tog slut. Har aldrig någonsin varit så trött när jag har ridit, de gick ok men de kunde gått bättre om jag hade haft lite mera ork kvar.
Sen när vi var klara skjutsade jag Denise till bussen för hon är ledig hela den här helgen, handlade lite och åkte sen hem och klämde i mig massa mat och sedan däckade på soffan.
Idag har jag och våra två praktikanter jobbar, och hela jag var så seg i morse...De känns i hela kroppen efter gårdagens dressyr och till råga på allt har jag under arbetstid ridit fram två hästar, longerat en och gjort stallarbetet. + att jag sedan fick vara stand in på teori lektionerna och hålla i tre sådana för att efter de longera Denises häst Zeneca.
Så nu har jag suttit i soffan ett tag och inte rört så mycket mer än ett finger då och då, druckit en kopp te för att värma mig och surfat lite för att uppdatera mig om vad som har hänt i världens sedan sist.
Ska försöka ta nya tag inför i morgon, då jobbar jag och Charlie (vår tredje praktikant), jag hörde något om att jag och Angelica skulle ut och rida också, och så ska jag ta mig ett pass på Zenica. Vi får se hur de går! ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar