torsdag 12 juli 2012

12/7 Sista Torsdagen...

Sista Torsdagen i Svenljunga. Har börjat tänka så nu... för se är faktiskt bara 6 dagar kvar.. nästa onsdag gör jag min sista dag och antingen onsdag eller torsdag tar jag mitt pick och pack och flyttar hem till kära Värmland igen.
Dagen har varit lugn. Gjorde stallsysslorna, var klar vid 10 som vanligt och tog där efter en kort liten paus i solen, drog sen till betena och kollade till hästarna. Hem och åt lunch. Red sen Aquador en sväng, kände lite på honom med dressyrsadel, mest galopparbete då de är där jag rider bäst och han jobbar på bäst. Kändes hyfsat mjuk i alla fall med tanke på hans lugna period. Red sen music på utebanan, red även där en del galopparbete med fokus på rakriktning. Hon gick riktigt fint och var på bra humör, lite hängig i vänster tygeln men annars fin. Hon är härlig att rida när hon är på bra humör, men när hon är tjurig är de som att slå huvudet i väggen...
Sen målade jag lite i stallet och tog in hästarna lite efter fyra.


NU håller jag på att städa lite (hehe) då mamma och ulf kommer och hälsar på imorgon, och då måste de ju se lite renpresentabelt ut här. Har ju tvättat som en idiot den senaste veckan för att kunna skicka med så mycket rena kläder och hästgrejer som möjligt hem med dom. Ska försöka skicka med allt som jag inte behöver ha den närmsta veckan så jag slipper släpa med så mycket hem nästa vecka. Kan säga att jag har dragit hit en hel del så de är tur att dom tar med släpkärran....

Vi har hö nu också! Härlig känsla första lasset vi fick som var skördat bara några dagar före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar