tisdag 17 juli 2012

Då var sista dagen kommen

Sista dagen är här, och jag känner redan nu att mina ögon inte kommer vara särskilt torra innan jag åker här ifrån. Jag jobbar fram till Lunch idag (utsläpp, stallen och kolla betena) och sen ger jag nycklar och lägenhet till Angelica som tar över rodret fram tills den nya praktikanten kommer i slutet på Juli.
Jag vet inte hur jag skulle kunna sammanställa hela mitt år här i ett enda inlägg. Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklats något enormt, både som ryttare och som människa. Jag har träffat fantastiska hästar och människor, och är glad över att få kalla dom mina vänner.

Klara du att jobba i ett stall en svensk vinter med 30 hästar på box klara man nog de mesta. Och ska jag vara ärlig så höll jag på att ge upp både en och två gånger. Men målmedveten och envis som jag är så går de ju inte de för sig. De vara bara att bita ihop och kämpa vidare och jag ångrar inte en minut nu när jag står här på andra sidan.

Hästarna är en en bit för sig. Alla lika fantastiska och underbara. De var för dom jag stod ut hela vintern och de var tack vare dom som jag kommer ut på andra sidan som en annan människa.
De finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag kommer sakna dom. Jag vet att dom kommer bli otroligt väl omhändertagna men att inte få se dom varje dag kommer bli jobbigt. Men de är livet och jag vet att många av dom kommer gå långt.
Att få följa utvecklingen på hästarna är de absolut bästa med jobbet. Man kan se hur mycket dom lär sig, hur mycket dom förändras, gör framsteg och utvecklas.

För alla er som frågar "vad ska du göra nu då?"
Så ja, de får man se, de finns lite planer som smids men inget är klart. Allt jag vet är att hästarna har en evig plats i mitt hjärta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar