fredag 30 september 2011

Hästarna Del 1


Tänkte skriva lite om hästarna men jag delar upp inläggen då de är ca 40 hästar och många att skriva lite om. Men jag tänkte börjar med lektions hästarna som används i ridskoleverksamheten.

För tillfället är dom 15st lektions hästar, 4st riktigt busiga b-ponnysar, 6st mellan hästar (antingen d-ponnysar eller liten häst) och 5 stora hästar.
Jag har ridit 6st av dom här. Alla är olika på sitt sätt och används olika, beroende på utbildningsnivån för ryttaren som ska rida dom.
Dom jag har ridit är Palle (skäck, mellan häst, härlig att hoppa med), Dream Boy (skäck, mellan häst, vi gick inte så bra ihop men han är trevlig nybörjar häst), Mastiff (mellan häst, riktig gullegris som går hem hos barnen), Marwin (skimmeln som syns på bilden ovan, han rider jag dressyr på, Annikas förra dressyrhäst, otroligt rolig att rida men en djävul i boxen), Aquador (för tillfället hat objektet i stallet pga. att han dängde upp en annan häst riktigt ordentligt så han blev skadad, är annars kung i hagen och kan vara otroligt djävlig där, men är jätte trevlig att rida, har tävlat både hoppning och dressyr, är uppfödd av Annika och Pierre) och Tyson (senaste tillskottet, imp. Irland för bara en månad sedan, född 1998, har tävlat 130m i Irland men är från början Fransk. Han jag tränar hoppning med)
Dom flesta hästarna är importerade från Irland, dit dom åker ofta för att köpa hästar och sälja vidare.
Sen finns de Danalie, Image, Philosofi, Flach, Blue, Madonna, Select, Aventus och Boy, skulle kunna beskriva alla men de tar en sjuhelsike tid.
 Här är från vänster Boy, Palle och Marwin

 Mastiff
 Flach
Tyson efter clear round rundan vi gjorde förra helgen. Stor kille på ca 170.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar