onsdag 16 maj 2012

Cortada




Jag tror jag helt har glömt att berätta om vårt underbara sto föl som föddes den 14 mars. Hon var beräknad till den 1 mars men Corema gick över tiden.
Mamma är Corema och pappa är Cortado så namnet skulle ju vara på C, och de blev Cortada.
Mamma Corema är triangel märkt, har gått upp till 130 hoppning tror jag och vi har en två åring på gården efter henne.
När tre års testet var här på anläggningen den 1 maj var även en av hennes första avkommor med, inte född här men en tjej på naturbruksgymnasiet har henne. CeeDee heter hon, riktigt fin och påminner mycket om Corema till utseende. Corema är väldigt speciell, i början när jag var här fick man inte komma nära henne och hon höll sig på sin kant. Nu är hon jätte trevlig men lite tveksam av sig.
Bilderna över är från April.

Kommer inte ihåg vem hon är dräcktig med nu, en ung hopp förmåga tror jag de var, men hon är kollad efter 17 dagar och är fortfarande dräcktig, så näst år kommer de en till förhoppnings vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar