lördag 19 maj 2012

Lördag

Idag känns de som Söndag, men de var bara för att de var så lugnt i går, som en Lördag.
Annars har dagen gått bra. Ridskoleponnyerna var ute en hel natt för första gången i år och de gick kanon.
Jag red på Hanna, 4åringen som står på lösdriften (för tillfället) på förmiddagen. Började med att longera henne lite, sen kom Pierre och så satte jag upp, han ledde mig runt lite först och sen gick vi själva. Allt gick bra, travade några varv och galopperade några varv (i båda varven) och de gick jätte bra. Sen skulle jag sitta av. Och Pierre ville att jag skulle vara väldigt noga med att hon stod helt still, så varje gång hon tog ett litet steg framåt eller bakåt skulle jag korrigera. Sen släppte jag stigbyglarna och skulle precis hoppa av, lättade lite på tygeln (fråga mig inte varför...) och då skyggar hon så klart för något och hon går åt vänster och jag åt höger. Rakt i backen, landade på ryggen/höften men allt gick bra. Dock kommer jag nog få äta upp de här ganska länge. Så dumt av mig då de verkligen var mitt fel att jag ramlade av.... Men nya tag i morgon, då ska jag tydligen rida henne igen.
Hanna vilar

Resten av dagen flöt på. Vi kl 11 åkte Pierre iväg och tävlade med Flight och Music i 130cm. Vi tjugo i tre smsade jag Angelica som var med om hur de hade gått, då hade dom inte ens startat än! hehe åkte lite tidigt.
När jag var klar i stallet idag red jag Aquador, var riktigt noga med att inte fastna i högerhanden och hela tiden ha en rörligt höger hand och en stadig vänster hand då de är den han måste komma över mer på så att han blir lika i sidorna + att han måste bli rundare i formen. Gjorde mycket skritt och galopp arbete då de är där jag känner mig som säkrast med sitts och hands och tillslut blev han jätte fin, då jobbad jag även lite i traven. Avslutade med att göra några ökningar i trav och galopp då vi (läs jag) behöver träna på de. Och jisses vad taggade han blev efter de. Tog några varv innan han kom ner på jorden och lugnade ner sig efter de.
Sen lognerade jag Zeneca en stund för att röra lite på henne. Hon gick på bra framåt och lyssnade uppmärksamt.

Härlig dag med andra ord.
Just de, Pierre och flight fick två pet och med Musci så utgick han, inte hennes dag i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar