torsdag 17 maj 2012

Fotograf

Bild från skoluppgiften "Självporträtt"
Jag har börjat att fotografer igen. Efter ca 8 månader tog jag i Januari upp kameran på riktigt igen. Efter att jag tog studenten i Juni 2011 med MVG i Foto C och ett foto stipendium kan man ju tro att de bara skulle gå framåt men de gick ner till botten. Att gå från att ha tillgång till ALLT, kameror, fullt utrustad studio, datorer och teknisk utrustning i topp klass till att bara ha en analog system kamera var en stor omställning och inget som direkt peppade mig eller underlättade något.
Sen kom den kreativa krypningen i kroppen igen och jag visste inte vad jag skulle göra av den.
För mitt stipendium köpte jag mig en scanner som underlättar mitt stora intresse för analog fotografering, men jag kände att de inte riktigt hjälpte med de där lilla extra.
I Mars flyttade Denise in med ett fotointresse och med sig tog hon sin Nikon D60. Älskade D60 som jag tog mig igenom hela gymnasiet med. Och nu flödar kreativiteten igen. Nu ska jag bara hålla detta upp också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar