måndag 14 maj 2012

Söndagen 13/5 Clear round

Bild från föra clear rounden

Igår var de clear round igen här på anläggningen. jag var ledig så kunder ta dagen lite som den kom. Först ut var dressyren, red LA:1 så jag hade god tid på mig att värma upp, Aquador kändes fin på framridningen, vi hade lite problem med ryggningarna som alltid men annars kändes allt bra. Gick in på banan och jag gjorde lite missar, största i galopp ökningen då jag var så fokuserad på att öka att han byte bak mot slutet. Vi slutade på 61,52% vilket jag är ganska nöjd över.

Hoppningen ska vi inte prata om. Tyson kändes matt och inte riktigt med på noterna. Skulle hoppat 90+1m men gjorde två 90 rundor då han inte kändes bra alls första rundan. Jag red dåligt mot hindren och banan var svår, men han backade av väldigt mycket och bjöd inte på hindren alls. Vet inte hur mycket fel vi slutade med men vi fick några stop på hindren... Kändes inte alls bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar