måndag 15 oktober 2012

15/10

Måndag idag!
Förmiddagen var som vanlig och Mervyn han rida 5st hästar. För mig betyder de alltså att jag borstar och sadlar i ordning alla en efter en och tar hand om dom när han har ridit klart, svampar av dom och sätter dom i skritt maskinen mm.
På eftermiddagen började vi med att klippa hästar. Först ut var Amigo som vi hade hört var en riktig "bastard". Sagt och gjort de visade sig redan efter andra draget med klippmaskinen att de skulle krävas en rejäl dos med lugnande medel. När han väl var nerdrogad så körde jag och Danielle på samtidigt med varsin klippmaskin, jag med den lilla på ben och huvud och hon med den stora på kroppen. Vi lyckades nästan bli färdiga med hela hästen innan de började gå ur kroppen på honom, var tvungna att breemsa honom lite när vi gjorde ansiktet, men annars så skötte han sig faktiskt exemplariskt. Tydligen så är de "bara" 6st som ska klippas innan fredag, så alltså fem som återstår.
Vi blev klara på lite mer än en timme vilket är riktigt bra jobbat (tycker jag ;)
Efter de drog Mervyn iväg och jag fick avsluta själv med fodring. Hovslagaren kom och började på en häst och så kom de leverans med foder.

Nu på kvällen har jag hunnit med att både skypa med Rebecca från England och familjen Nylen från Tomthult. Roligt att få se bekanta ansikten!

Marwin i somras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar