torsdag 18 oktober 2012

Torsdag 18/10

Hättat börjar lätt lite nu och jag känner att jag kanske har kontroll på läget, allt hänger på hur helgen går.

Idag har de varit full rulle heeeela dagen. Asheleen jobbade också så vi var två i stallet, dock ägnade jag hela förmiddagen åt att klippa en häst. Själv dessutom, men de gick riktigt bra! Var meningen att vi skulle droga honom först men Mervyn tyckte jag skulle göra allt jag kunde innan då de går så fort ur kroppen på dom. Sagt och gjort började jag lite försiktigt och väntade på världens reaktion från Joe (som jag klippte) men inget hände. Mervyn varnade mig innan han red i väg och "I don't want to here you got kickt, don't take any chanses!". Jahapp tänkte jag, då måste de vara illa. Fortsatte lite smått med kroppen, och gjorde mer och mer men Joe rörde inte en min. Jag provade lite under magen, inget hände. Jag provade lite närmare öronen, inget hände. Jag provade på huvudet, inget hände. Han stod snällt som ett ljus och bara vägde från ben till ben då och då.
Tydligen hade han varit hemsk att klippa förra året, hade haft panik och allt de där så Mervyn var smått nervös när han lämnade mig. Vi fick bremsa honom när jag skulle klippa öronen, men vilken normal häst behöver man inte göra de på? Annars stod han som ett ljus i över 3 timmar. Chockade var vi allihopa.

Sen på eftermiddagen rullade de på, han red 3 hästar till och jag duschade några inför i morgon. Kollade så all utrustning var i ordning mm så de är bara att köra på imorgon.
Kan bli en riktigt intressant helg. Dels har Mervyn 6 hästar som ska starta i allt från 1m upp till GP. Och dels så leder han tydligen en Grand Prix serie som avslutas på Lördag. Den som ligger två ligger 10 poäng efter och om han vinner den klassen vinner han allt, så de är lite stor press på Money som ska gå klassen. Hans bästa häst som han har vunnit dom senaste gångerna med avled i September, och Money har precis kommit tillbaks efter att varit skadad så de kan gå lite hur som helst. Spännande kommer de bli i alla fall!

Money i stallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar