söndag 14 oktober 2012

Ledig

Känner att efter gårdagens inlägg är nog förvirringen större hos alla andra än vad den är hos mig själv. Men de kommer nog reda ut sig med tiden.

Idag är jag ledig. Andra gången för den här veckan men då är jag inte ledig alls nästa vecka. De är så mycket som ska göras nästa vecka. Dels fre-sön är de hopptävling på anläggningen och inför de ska 8st hästar hel klippas, tvättas mm. Kommer ta sin lilla tid, klippningen är de troligtvis jag och Danielle (Mervyn jnr flickvänn, vet ej hur hon stavar sitt namn..) som får dela på, men de tar ju sin lilla tid. Brukar räkna med ca 3 timmar per häst, och de ska vara snyggt gjort också (vilket är den jobbiga biten, dom senaste två gångerna jag klippt har de sett katastrof ut, phu att de bara var två fyra åringar som inte ska synas någonstans...). All utrustning ska putsas igen (även om dom redan är putsade en gång) all utrustning måste vara tvättad klar och i ordning mm. Jag hoppas hoppas hoppas att Asheleen jobbar fre-sön när de är tävling, då blir vi i alla fall två groomar i stallet. Mervyn brukar ha mellan 5-6 hästar om dagen att tävla, 1-2 starter per häst. Sen är de alla andra hästar som också ska tas hand om, så de blir lite mycket att stå i om man är själv.

Idag där emot ska jag njuta av att vara ledig! Sov faktiskt till 9.30, helt otroligt! Som vanligt har de redan regnat lite idag men jag ska försöka springa ner till stan mellan skurarna och hålla alla tummar och tår att de är någon affär som har öppet. Dunnes store vet jag men de skulle vara roligt att kika i någon annan affär också då de var ett tag sedan. Sist jag var ledig (onsdags) spenderade jag hela dagen på anläggningen med Annika och Pierre, så de fanns inte så mycket tid till att springa runt på stan då. Men man kan ju hoppas att dom har lite öppet som i Sverige, har inte varit ledig en Söndag förut så jag vet inte. Dock ska jag nog inte hoppas på för mycket då jag vet att de säkert är många som går i kyrkan mm (välkommen till den katolska världen...).
Annars får jag väll bara gå in på Dunnes stor och kika om dom har fått in något nytt roligt, köpa med mig lite god mat och bädda ner mig till en film när jag kommer hem.

En bild jag fotade i somras på Mastiff och Marwin i kvällssolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar