tisdag 13 december 2011

En tisdags kväll som denna

Ja Denna härliga oboy kopp med extra mycket grädde sitter jag och sörplar på. Grädden vet jag inte varför jag köpte, tog den i affären och jag hade säkert en bra idé med den men sen hade jag glömt bort den och när jag väl kom hem och såg att jag hade köpt den hade jag ingen aning om varför....
Myser även till de lite med ljus och jul musik från min "Julmusik old" spellista från Spotify :)
(med old menar jag äldre musik, som tex, Frank Sinatra och Bing Crosby mm. )

Dagen har väl inte varit den bästa kanske sitt slag.
Vädret är uselt, de är storm men inte vanlig december storm med snö, hagel och is utan regn.... Hade de varit snö hade de varit acceptabelt men inte med regn, i december!
Sen var vi ute och red på förmiddagen, de började med att Mac blev skit rädd för en tant med en hund så han tvär vände hem i full galopp, och frida ramlade av. Sen när jag och Hanna skulle fortsätta var vi nära på att bli på körda av en dum idiot till gubbe som körde i 80 på en smal grus väg, de var så nära att om han inte hade bromsat så tidigt så hade han kapat Flights vänster back ben, sån tur va kom de bara mot lite, men de var så jävla nära.... Jag satt på Flight också såklart....
Gubben blev jätte chokad (rätt åt honom!) men han sa förlåt och frågade hur de gick i alla fall. Jag var mest chockade men Hanna var riktigt förbannad och fräste åt honom sån tur va, jag var mest orolig för Flight, men lugnt som en sten som han är (ibland...) så tog han de väldigt bra.
Han kom över ett krön och vi var på andra sidan, såg honom i tid sån tur va men de gjorde inte han, och Flight blev ju rädd och frös i stället för att springa och flytta på sig, så han stod kvar mitt i vägen när bilen kom mot oss....
jaja skakade är jag fortfarande när jag tänker på de, och jag har lovat mig själv att aldrig mer köra så som han! Fort på en grusväg, SPECIELLT INTE när man inte har någon sikt framåt och kan se i fall de är någon mer på vägen! Har man lång sikt och ser att allt om kring kan de gå an men inte annars. 

Så nu ska jag bara mysa ner mig i soffan med en bra film, eller kanske en bok.. hehe Imorgon är de Onsdag, alltså hoppträning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar