lördag 10 december 2011

Dagen idag och alla dagar innan idag

Ja, jag har ju fått lite klago mål på att denna blogg uppdateras för dåligt, så jag tänkte göra slag i saken och berätta vad som har hänt sen sist.

Jomen vist. Jag har hunnit med att varit hemma i kära Värmland och träffat massa roligt folk. Gjort massa pappers jobb åt Annika och Pierre ang. SISU.
Haft massa möten och planering inför idag då vi hade jul show här på anläggningen.
Fattar ni hur svårt de är att organisera ett lucia tåg med ca 15 hästar och barn där majoriteten inte ens kan sadla själv! Gissa om jag och Hanna sprang runt som idioter och försökte få 13 hästar klara med sadel, träns och ryttare medan ALLA skrek "ida hjääälp mig!" phuj..... de gör jag inte om på ett tag. Blev en jätte lyckad show och alla var glada och nöjda, föräldrar som elever.
Var också med på en höjdhoppnings tävling som vi hade på showne, men vette fan vad de var med mig idag för jag red som en kratta. Hindren stod med en cavaletti, studs till ett räcke och ett galoppsprång till ett stigsprång (de var de dom höjde). Fick inte till galoppen ordentligt på Tyson så i början kom jag med jätte dålig galopp så då blev de för lång i mellan för oss, och sen kom vi fel hela tiden så i språnget var jag inte med alls, så min sits över var ju katastrofal! Kom i alla fall upp till 1,05m men jag hade velat hoppa högre. Vi vägra ut oss på 1,20.... Dålig galopp+mitt liiiiite liiiite tvekande pga vi kom fel och att jag inte kom ner i sadeln ordentligt och kunde driva på mellan räcket och oxern, då vägrade han, och som reglerna var så hade man bara en chans (för att de skulle gå fort), så då var de slut för mig...
Men han har känts väldigt fin på dom senaste hoppträningarna så de känns ändå bra, nästa hel är de julklapps hoppning och jag ska verkligen försöka vara med på den, är i gbg på Lördagen för jag, mamma och ulf ska på Jul på liseberg och sen ska vi sova på hotell men jag hoppas jag hinner tillbaks hit på söndagen för de skulle vara så kul, sista "tävlingen" för året. Imorgon är de clear round dressyr men den ska jag inte vara med på, har precis bytt häst på dressyr träningarna så jag vill rida honom lite mer först innan vi ger oss ut på något sånt.

Skulle ha fotat idag också men de han jag inte mellan all uppståndelse, var nog mycket ändå..

Ska åter komma med en års resume också för året som har varit, kan ju vara lite kul att se en översikt vad som har hänt under året, de har ju faktiskt hänt väldigt mycket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar