tisdag 20 december 2011

Jackor

När vi ändå är inne på kläder så tänkte jag prata lite om mina jackor. Har samlat på mig en del under de senaste halvåret, nästan alla är köpta relativt billigt med varierande kvalitéer. Vi har en ganska stor sadelkammare där jag har dom mesta av mina ridkläder, bara två privatryttare och jag som delar så jag har "tagit" en hel vägg till mina jackor ;)
Från vänster längst upp är de först
Beige väst med organget foder - Köpt på tradera av en butik som säljer nya oanvända häst kläder, märket är Eque-team, inte särskilt varm, dålig passform och väldigt dålig kvalité, både blixtlåset och fickan gick sönder väldigt snabbt.
Grön tjock jacka med beige luddigt foder - Mammas, har fått låna den av mamma i väntan på att jag skulle köpa mig en riktig KL dunjacka eller nått, men de kommer nog aldrig hända. Denna jacka är tjock och klumpig men perfekt i vädret som är nu med snöblandat regn och massa blåst, har aldrig frusit i den, så mamma, jag tar officiellt över den här nu ;)
Kaki färgad softshell jacka - Jacson, men köpt från samma säljare på tradera som västen. Håller vatten ute men gillar den inte så mycket, lite klumpig och man känner sig nästan som en korv... Brukar ha den under min kl väst när jag vill ha något tjockare ibland. Har gått sönder i armarna.
Kaki/vit färgad jacka - en lite tunnare vinter jacka som jag än så länge inte har använt så mycket, köpt från Mauds sadelmakeri på rea från märket Catago.
Grön tunn regnjacka längst upp till höger - Köpt på Färjesta rid och trav i våras för 150:-, håller vatten bra om man inte håller på och tar av och på den för mycket. Perfekt passform för att rida i dock lite stor för mig.
Blå Kingsland väst - Längst ner till vänster. Min älskade KL väst som jag använder dagligen, dock behöver den tvättas nu men den passar till allt, både att rida i och stallarbeten, brukar ofta ha den med en lite tjockare tröja under.
Vit Jacson jacka - Köpt på Gekås och än så länge använd en gång men jag älskar den, dum färg bara...

De var alla mina jackor för nu, kommer säkert tillkomma en del till våren om jag känner mig själv rätt, men just nu har jag så de täcker alla behov. Men man kan aldrig få för många ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar