tisdag 20 december 2011

Klädsel


Ja, ni fick ju se bilder på hur jag ser ut en "fin" dag då de inte är stalljobb med i bilden.
En vanlig dag då?
Jo då ser jag ut ungefär såhär:

Ridbyxor - Jag jobbar alltid i ridbyxor, vare sig de är en dag då jag rider eller inte rider något. Vet att vissa jobbar i jeans, mjukis byxor mm men jag tycker de är varken bekvämt eller särskilt snyggt, speciellt inte mjukisbyxor. Här kan man heller aldrig vara riktigt redo på vad som händer varje dag så de känns alltid bra att vara klädd förbered.
Dessa ridbyxor är från Catago, köpta på Gekås för en billig peng. Jätte bekväma och har hållit riktigt bra i kvalitén faktiskt.
Sen gamla ridstrumpor, över de ett par raggsocker och så ett par stallskor med stålhätta. Dessa är riktigt bra, håller vatten mm dock har hästarna trampat sönder dom vid sulan så dom läcker in ändå, där av tjocka raggsocker.
Sen min älskade väst från Kingsland, en fleeshuvtröja som jag fått av Annika och Pierre, linne underst.
Handskarna är från Gekås, tjocka och varma utan att bli klumpiga, dock är de ganska dålig kvalité på dom och dom börjar redan gå sönder...
Och överst på de en mössa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar