fredag 13 januari 2012

Bilder

Music är ute i vinden
Cowboy
Flight väntar på att få komma ut i hagen efter ett pass

Unghästarna på lösdriften
 
Mockning (inte idag men en annan dag)


Hästarna i ridskolestallet
 

Mina nya stallskor som inte ser så nya ut längre, märket dublin
Music innan ett pass
Welington och Music i skritten


Nu sitter jag och fryser i lägenheten som ser ut som skit, är själv så de är väl inte så förvånande att de ser ut som stryk, bryr mig faktiskt inte heller. Hade de dock varit ett ställe som jag tyckte om och gillade att bo i hade de nog varit annorlunda.... men så är de inte. 
Idag var 1orna från naturbruksgymnasiet här hela dagen också och skötte alla stallsysslorna, dom ska göra de varje fredag framöver. Både skönt och lite jobbigt, skönt för att jag slipper all mockning och kan lägga all energi på hästarna i stället och jobbit för dom gör ju inte riktigt som jag skulle vilja att dom gör. Är lite kontrollfreak när de gäller vissa grejer och jag tycker att de ska göras på ett vist sätt eller se ut på ett speciellt sätt annars kvittar de och jag kan göra de själv i stället. Men de gick bra, de var lite roligt att se dom, dom var 6st som gjorde allt de jobb som Hanna och jag gör annars (+ att vi hinner med en massa annat) och dom han knappt klart tills dom skulle hem. Men de kanske är lite skillnad på vårt arbetstempo och rutin än dom.
Nej nu ska jag värma mig med en kopp te och lite film :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar