söndag 15 januari 2012

Ledig dag = hästig dag

Idag var jag ledig och de blev en riktigt hästig dag i alla fall tillslut. Började med att sova 11 timmar (gick och la mig kl 20.00 pga. huvudvärk och vaknade kl 7.00 som vanlig).
Hoppträning vid kl 10.00, gick sådär. Hade en annan häst, som jag inte kom så bra överens med från början men vi kom väl runt över hindren i alla fall.
Sen 14.30 hade jag sits träning på Aquador för Annika, mycket bättre än föra gången men en bit kvar tills jag är nöjd med sitsen, största problemet jag har för tillfället är att komma in i takten i traven, annars är sitsen i övrigt ok.
17.00 började vi löshoppa några av "våra" hästar och sen kom de även andra som vi löshoppade. av "våra" bla en nybliven 3åring som ska gå treårs testet här i vår, en fyraåring som snart ska börjas hoppas uppsutten, Annikas dressyr hästar 5 respektive 9 år och Cs ponny Teddy. De var fart och fläkt på alla och dom flesta gick riktigt fint. KUL!
Imorgon jobbar jag igen, fram tills på torsdag sen är jag ledig fre-sön för då kommer Rebecca och hälsar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar