torsdag 2 februari 2012

Torsdag 2/2

Idag har jag varit ledig. Vilket som oftast resulterar i nästan lika mycket hästar som när jag jobbar. Började med att jag för första gången på sex månader tog upp kameran på allvar och gick ut och fotade Pierre när han hoppade Flight och Music, och lite Annika när hon red Rondo. Gick ut lite i hagen och fotade några hästar. Allt analogt så klart så vi får se hur resultatet blir efter framkallningen, är lite skeptisk till ridhusbilderna då de annars är väldigt svårt att fota i och alltså extra svårt med analogt + att de är action bilder och då är de kanske inte är de optimala med en analog MEN jag älskar foto utmaningar.







Sen följde jag med Pierre till distriktsveterinärerna där Fidde, de senaste tillskottet i hästskaran som dom köpte på auktionen verden i Tyskland för ca 1 1/2 vecka sedan skulle få tänderna raspade. Super fin dressyr häst som är otroligt trevlig i alla hantering, snart fyllda fyra år. Allt gick jätte bra och fidde skötte sig jätte bra. Dock hade han ner slipade tänder efter bett och fel ridning av tyskarna så de fixades och inga vargtänder.

Nu ska jag mysa i soffan med hemma gjord guacamole och natcho chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar