fredag 3 februari 2012

Torsdag 3/2




Idag har de varit en hyfsat lugn dag. 1orna från naturbruket var här och gjorde nästan allt stallarbete.

Var även träning för Annika och de gick kanon! Nedsitningen i traven var mycket lättare och jag hittade takten nästan direkt, och sen har Aquadors högersida varit väldigt svår åtkomlig men idag var han betydlig mycket bättre mellan hjälperna. Vi tränade på början till öppna och sluta, där jag har rätt tänk men jag måste få Aquador mer böjd för att vi ska komma vidare, sen började vi också med lite förvänd galopp, både på rakt spår och början till stora serpentiner, vilket var ganska svårt. Han vill gärna öka steglängden och typ "springa" ifrån när de blir jobbigt och jag hade svårt att få till de, att få i hop honom men ändå ha energi  och bibehålla galoppen när han blir så. Men jag slutade verkligen passet med ett leende på läpparna. Han var så otrolig bra mellan hjälperna speciellt i galoppen vilket resulterade i en underbar känsla. De här är varför man tycker om dressyr! Nu måste jag verkligen försöka hålla kvar de här tills imorgon, skulle vara så kul om han känns lika bra imorgon.
Men de kommer bli en jobbig dag... Måste gå ut och fodra vid 6 för att hinna med allt och sen äta frukost. För att sen göra i ordning hästen och vara fram riden till kl 8 då vi börjar rida för Stefan Jansson. Sen får jag jobba på i stallet för sen är de gemensam lunch för alla som är med och sen föreläsning om foder (vilket kommer bli jätte intressant!) och sen jobba lite till och sen hoppträning vid 15.30. Sån tur va får jag hjälp på förmiddagen så de här ska jag nog klara, men de kommer vara så värt de att vara lite utsliten imorgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar