fredag 11 november 2011

11-11-11

Fredag Fredag Fredag...
Till veckan är de så här att på söndag så åker Pierre och Annika med barn på en två veckor lång semester.
I morgon kommer Louise, en tjej som har varit praktikant här förut och ska hjälpa oss under dom här två veckorna för vi blir helt själva. Vi får sköta allt (förutom lektionerna på kvällarna). Hästar ska ridas, skötas, mockas, fodras. Vi får sköta all kontakt med bonden som kommer med ensilage, gubben som hämtar dyngcontainern, hovslagaren mm.
Detta kommer nog bli två av dom jobbigaste veckorna i mitt liv, men också två av dom mest utmanande veckorna av mitt liv. Allt ansvar känns både bra och dåligt. Kommer nog lära mig en hel jäkla massa men j****r vad jobbigt de komme vara.
De är ca 40 hästar att hålla koll på och 31 av dom står på box eller spilta. Vi är tre pers plus att en helg är både Louise och Hanna lediga, dock får jag hjälp av Patricia, en annan tjej på förmiddagarna mellan 8-12 men ändå.... (fattar ni varför jag måste ha en fungerande mobil?!)



Säger bara en sak.
Bring it on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar