lördag 12 november 2011

Kvällen

Redan kväll, idag på clear rounden gick de super, i alla fall tillslut. Första rundan kom vi helt fel på dom 3 första hindren så de blev hel kasst, men efter att höra Pierre i bakgrunden "kom igen driv, driv" så kom jag igång mycket bättre. Andra rundan kändes han super. Dock märks de riktigt tydlig att han har gått mycket lektioner både på kvällarna och med naturbruks eleverna så han var lite små seg och matt. De är tråkigt.. Men hoppas han får vila sig lite nu när Pierre och Annika är borta, jag kommer ju inte rida hopplektioner med honom och eleverna på kvällarna kanske tar de lite lugnare. Förhoppningsvis...

Annars idag har vi haft Julshows möte. Blev en massa bestämt och de ska bli riktigt kul, ska vara med och hoppa på "sex bare" tävlingen, som en höjdhoppnings tävling fast med 6 hinder i kombination (4 st ska vi ha som är inomhus) och så blir hindren högre och högre. Som en stege ungefär. Så en sån tävling på gbg horse show förra året, där kom dom upp i 195cm på sista hindret, riktigt läskigt var de tillslut. Kunde ha blivit högre men Ludger Beerbaum drog sig ur så Marcus Enhing vann på den höjden.

Nu ska jag sova. Imorgon blir de möte med Annika, Pierre, Louise och Hanna. Ska kolla schema med mera på vilka hästar som ska ridas under veckorna och sånt. Sen ska jag även följa med Annika och Pierre när dom åker till Landvetters flygplats för att kunna ta bilen tillbaks så vi har en bil om vi skulle behöva köra på någon häst eller hämta foder och sånt. Visst har jag drag på min bil men tar hellre deras säkrare om de skulle vara något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar