tisdag 8 november 2011

3. Det här behöver jag träna mer på

Ja. Vad jag vet så är de en hel del.

Först (som ryttare)
Min blick. Upp med den som blir allt sååå mycket bättre.
Min höger hand. De börjar lossna lite grann nu men fortfarande något jag måste tänka på. Vrida rätt den och sluta om tygeln.
Min lodräta sits. Börjar komma djupare ner i sadeln nu men fortfarande en lång bit kvar.
Min höjdrädsla för hinder (ingen kommentar...)

Sen
Efter som jag ska försöka att göra provet för att blir diplomerade hästskötare till våren har jag en hel del teori att plugga. Bla om foder, hästens anatomi och exteriör mm. Och om de blir som vi tror så kommer vi göra provet med naturbruks eleverna som har haft 3 år på sig att plugga massa foder kurser med mera med mera. ajajaj.. Men inte sucka för de, jag ska klara de och jag vet att jag har två otroligt duktiga lärare att fråga om hjälp. Fördelen för mig är ju dock att jag lever och jobbar i den här miljön varje dag. Jag ser och lär mig mycket utan att jag tänker på de och kan när som helst fråga om de är något jag undrar över och jag vet att jag alltid kommer få ett bra och grundligt svar.

De finns alltid saker jag behöver träna på och de tycker jag är bra, då har man alltid ett litet mål att sträva efter. Men de här är mina främsta punkter just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar