tisdag 8 november 2011

Tisdag 8/11

Sitter och fryser i domar båset igen ute vid utebanorna. De är bara här vi har riktigt bra internet, efter som vår lägenhet är inbyggd med stallen och stallen är byggda med plåt väggar så tar de typ 10 min innan man får någon täckning där inne, och tålamod är inte min bästa vän.

Idag har de varit en ganska rolig dag. Naturbruks eleverna var här så de var mindre mockning och jobb för oss. I stället så avmaskade vi hästar. Dagen roligaste var nog när jag avmaskade Marwin och lyckades tappa sprutan så han var nära på att svälja den innan jag fick tag på den. hihi Men annars gick de bra.

Fick hoppa lite studds också på Flight för Pierre. De gick dock inte så bra. Meningen var att de skulle vara kort och trångt med ett kryss, en bom, ett kryss, en bom och ett kryss. Jag kom fel varenda gång. Tyckte jag la honom perfekt till första men sen gav jag alltid för mycket eftergift och han tog ju så klart för sig så vi kom helt fel när vi väl var i slutet. jaja träning ger färdighet eller nått sånt... Första gången jag hoppar med honom och han är en stor dunderklump ungefär. Stor galopp (stor häst!) och väldigt bra bjudning, lite för bra ibland (om de nu går) och fick inte riktigt till de idag. Men men!

Nu ska jag nog pallra mig in för att värma lite chai te :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar