fredag 11 november 2011

Clear round

Lördag
Jag är ledig, sovmorgon vad är de?
När man bor som jag gör vaknar man av allt. Speciellt när man redan är inställd på att vakna halv 7 på morgonen, om jag inte vaknar av de vaknar jag av att Hanna går upp, de är en väldigt lyhörd lägenhet och jag hör alltid antingen hennes dörr eller dörren till toaletten för båda knarrar. Om jag inte vaknar av de vaknar jag av att hon hämtar foder i foderrummet som ligger vägg i vägg med mitt rum, om jag mot all förmodan inte vaknar av något av de här, vaknar jag av att hon smyger in i mitt rym för att hämta frukost i kylskåpet. Eller att gården kommer igång utanför, traktorer åker förbi precis utanför mitt fönster, hästar som kommer och går, gnäggar mm. Ja ni fattar. Men egentligen gör de mig inte så mycket. Hinner med mer under en dag om jag går upp i hyfsat bra tid, som idag. Dock är jag väääldigt trött på kvällen i stället. Runt kl 21.00 så börjar jag gäspa som om klockan var mitt på natten.

Men idag ska jag hinna med ganska mycket så de är väl bra att jag kommer upp i tid. Först nu ska jag försöka få i mig lite frukost, lutar på äggmackor. Sen ska jag försöka städa ihop lite i lägenheten och dammsuga. Louise som ska jobba här kommer idag och hon ska bo med oss i lägenheten (snacka om att det kommer bli trångt...) så de är ju kul om de ser hyfsat bra ut i alla fall.

Sen runt kl 12 ska jag hjälpa till att bygga bana för idag är de clear round tävling igen. Skulle egentligen ha varit de lite längre fram i November men då är dom bort resta så dom tog de idag istället. Dock är de inte så många anmälda vad jag såg så de går nog fort. Jag ska vara med i 80+80 på Tyson.
Så många rosetter har jag hunnit med hittills + en bokal och jag hoppas de blir två till idag. Efter onsdagens träning känns de inte så jätte bra men jag vet vad jag ska tänkta på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar